Black eyes

Detta är bilder på den smokey snarta looken jag gjorde med min 60+18 palette med röda läppar

(lite dolkig kvalité på bilderna dock med tanke på att de är tagna med mobilkamera)






Hur jag gjorde:
Först använde jag den matta svarta (nr 1) att täcka ögonlocket med med en vanlig borste.
Efter det tog jag en lite större borste med samma svarta och blandrade ut den svarta färgen så det inte blev så stela linjer. Sen tig jag en mellanstor borste och tog den mörsilvriga (nr2) och ta precis i ögonlockväcket och blandade den uppåt och formade efter min ögonform.
Efter det tog jag nr 3 som är en ljus guldvit med lite shimmer i precis under ögonbrynet lite lätt.
sen är du klar.

Jag använde färg nr 4 på mina ögonbryn och
De två rosa nyanserna på mina kinder.

Jag använde ett starkt rött läppstift. Jag använder en läppensel för bästa resultat.
Vill man kan man göra som jag gorde och använda den röda ögonskugga på läpparna för att få en snygg matt färg, eller kan man fräna till det lite genom att lägga ett gloss på, antingen med shimmer eller ett vanligt genomskinligt.

Hoppas ni gillar det, såsmåningom kommer jag göra videoinlägg om hur jag sminkar men de får vänta till jag har fler läsare.



Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0